No nyt ollaan jännän äärellä. Tämä on nimittäin blogissani historiallinen hetki - kirjoitan meikeistä! Olenkin saattanut joskus mainita että olen kynsihörhöilyn lisäksi meikkifriikki. En suinkaan hc-sellainen, mutta olen meikannut teini-iästä saakka lähes päivittäin ja esimerkiksi kauniit luomiväripaletit saa sydämeni lujasti sykkimään.
Smashbox -kosmetiikkamerkki rantautui hiljattain Kickseihin, mikä ei
juuri mua hetkauttanut, sillä en ole omistanut merkiltä mitään
aikaisemmin. Taannoin kun kävin Kicksissä, huomasin Smashboxin hyllyn ja
silmiini osui erityisesti superkivat Cover Shot Eye -luomiväripaletit.
Yksi niistä näytti erityisen ihanalta ja just mun väriseltä - oranssin
ja punaisen sävyjä sisältävä Ablaze. Se on kuin aavikko ja auringonlasku
yhdessä muutettuna luomiväripaletin muotoon. Tuolloin mulla oli
kuitenkin kiire bussiin enkä jäänyt testailemaan sävyjä tai koostumusta
sen kummemmin. Paletti jäi mieleeni ja sitä googleteltuani huomasinkin
sen olevan hyvin suosittu ja ainakin Suomessa kaikkialta loppuunmyyty.
En viitsinyt ryhtyä metsästyshommiin, ajattelin että ehkä paletti osuu
näppeihini joskus ulkomailla. Harmitti. Etsin netistä jopa korvaava
settiä, mutta ei mikään ollut niin kiva.
Eilen perjantaina poikkesin taas Kicksissä, ihan muuten vaan, en oikeastaan edes
ollut hakemassa mitään. Tietenkin Smashboxin hylly iskeytyi taas
verkkokalvoilleni ja menin ihailemaan Ablazea. Kysyin sitten myyjältä
josko heillä olisi näitä varastossa ja mitä ihmettä, kyllä! Olin
kuulemma täydelliseen aikaan liikkeellä, olivat juuri saaneet yhtä
lukuunottamatta kaikkia Cover Shot Eye -paletteja lisää. Siellä
Ablazeakin oli laatikossa useampi. Kuulemma ollut jatkuvasti
loppuunmyyty, joten todella hyvä tuuri mulla! Ja ai että, on se nätti.
Ja pitihän palettia tietysti heti kokeilla...
Vähän mua kyllä ahdistaa laittaa tällaisia suttuisia meikkikuvia tänne, mutta kokeillaan nyt... Apua! :D
Mä käytin tässä meikissä itseasiassa kaikkia paletin värejä, toisia tosin vain hipaisun verran mutta kuitenkin. Perus arkimeikissä käytän yhdestä kolmeen eri luomiväriä, mutta nyt oli pakko päästä kokeilemaan kaikkia edes ihan pikkuisen. Harmi että valokuva syö värit, meikistä tuli aika voimakkaan oranssi ja punainen. Ei kuitenkaan överi, kehtaisi vielä arkenakin poistua kotoa.
Luomi on pohjustettu Urban Decayn silmämeikinpohjustalla. Sillä orkkisversiolla. Rajauksena Essencen ruskea eyeliner ja ripsissä samaa merkkiä. Alaluomen jätin meikkaamatta kokonaan. Kulmissa mulla on vain jauhemaista kulmaväriä, ei geeliä eikä kynää.
Ablazen kaikki napit ovat pigmenttisiä, levittyivät hyvin eivätkä liiemmin varisseet. Täyden pointsit multa.
Mutta sellaista tällä kertaa. Antakaa armoa! :D