maanantai 8. elokuuta 2016

piCture pOlish Summer

Niin kuin jo kaikki tiedätte, piCture pOlishin kauan odotettu Summer on vihdoin täällä. Mulla itselläni ei ole aikaisemmin julkaistuista vuodenaikalakoista kuin Winter, en vain lämmennyt erityisemmin Autumnille enkä Springille, enkä viitsi hankkia lakkoja vain omistamisen vuoksi. Summer sai kuitenkin sydämeni sykkimään ja tilasinkin sen heti CesarsShopista.


Summer on korallinsävyinen söpöliini, mutta tuo väri on hieman murrettu, vähän ehkä sellainen "likainen". Ei kovin imarteleva kuvaus, mutta en keksi muutakaan sanaa kuvaamaan tuota sävyä. Mun mielestä kaunis väri. Lakka sisältää pp:lle tyypillistä holohippusta ja tämän lisäksi isompaa hex-glitteriä. Lakka olisi mun mielestä kivempi ilman isoja glittereitä. Pinta jää kynnellä epätasaiseksi ja ja silottuu vasta kahden reilun päällyslakkakerroksen jälkeen. Kuitenkin lakka on mielestäni tosi kiva ja olen siihen tyytyväinen!


Jotakin pientä koristelua halusin vielä lakan päälle ja valitsin MILV:n kukkasiirtokuvat. Pahoittelen tosi tummaa kuvaa, vääristää lakan sävyä jonkin verran.


Kynsillä:
  • piCture pOlish Summer
  • MILV -siirtokuvat
  • Seche Vite -pikakuivattava päällyslakka

Ajatuksia Summerista? Entä muut vuodenaikalakat, olenko ainoa kynsiharrastaja jolla ei ole niitä kaikkia? :D

torstai 4. elokuuta 2016

Kyllä ranskis kannattaa

Päätin lakata ranskalaisen manikyyrin, sillä en ollut tehnyt sitä pitkään aikaan. Ja kyllä kannatti - niin ihanaa vaihtelua kaiken neonilotulituksen jälkeen. Kesällä tulee aina käytettyä erityisen kirkkaita lakkoja ja tehtyä super värikkäitä lakkauksia. Nyt tuntui että tuli pieni ähky ja siispä päädyin ranskikseen. Simppeliä ja nättiä. Kynnet näyttää tosi siisteiltä ja siroilta. Ennen tein useinkin ranskiksia mutta ovat sittemmin johonkin unohtuneet. Nyt korjaan asian!


Aluslakan jälkeen lakkasin pohjaksi yhden kerroksen Essien Sugar Daddya. Sugar Daddy on mun lemppari mitä tulee ranuihin. Lakka on erittäin läpikuultava, mutta kuitenkin tasoittaa kynnen värin kivasti ja haalea vaaleanpunainen sävy on aivan täydellinen mun makuuni.

Kynnen kärjen lakkasin Ginan valkoisella ja käytin apuna reilusti kaarevia kynsivinyylejä.


Halusin pitää lakkauksen tosi simppelinä, joten en kaivannut koristeiksi mitää kummoista. Kokeilin ensin pienen pieniä hopeisia palloja, mutta ne nousivat liian korkeiksi kynnen pinnalta, joten vaihdoin ne perus swarovski-strasseihin. Päällä kerros Secheä.

Vitsit että nää tuntuu kivoilta pitkästä aikaa! Ovat siis parhaillaan kynsilläni. Mun tekee mieli tehdä heti perään toinen ranskis, mutta jollain muulla kärjen värillä... Ideoita?


Kynsillä:
  • Essie Sugar Daddy
  • Gina Tricot White
  • Seche Vite -pikakuivattava päällyslakka
  • kynsivinyylit
  • Swarovski-strassit

Nappaako ranskis?

maanantai 1. elokuuta 2016

Kynsiharrastuksen kummallisuuksia

Muutama päivä takaperin mun oli vaihdettava lakat, vaikka olin ajatellut niillä vielä pari päivää sinnitellä. Lakat kuitenkin lohkeili levyinä kynsiltäni, joten lakkaushommiin oli ryhdyttävä vaikkei aikaa ollut kummoisesti. Tartuin siis helppoon, aina kauniiseen lakkaan ja tein superiisit koristelut.


Valitsin lakaksi piCture pOlishin kauniin Salt Waterin. Lakka on niin nätti ja sopii kesään kuin nenä päähän. Koristeluissa käytin F.U.N Lacquerin Queenia. Töpöttelin sitä kynnelle vaakatasossa ja tein pienen glitterliu'un poikasen sekä kärkeä että tyveä kohti. Glitterin päälle leimasin kuvion MoYou Londonin laatasta Tourist 17.

Siinä se kaikessa helppoudessaan. Ja niin ihana kuin Salt Water onkaan, tein uudet lakkaukset jo vuorokauden kuluttua, nämä ei vaan tuntunut kuitenkaan hetkeen sopivilta. Sellaista tämä kynsiharrastus on - vaikka lakka olis kuinka nätti ja kynnetkin kivat, aina se ei silti tunnut hyvältä. Ja lakkauksien pitäis tuntua aina just hyvältä. Tiedättekö mitä tarkoitan? Kummallista :D


Kynsillä:
  • piCture pOlish Salt Water
  • F.U.N Lacquer Queen
  • MoYou London Black Knight -leimauslakka
  • MoYou London Tourist 17 -leimauslaatta
  • Seche Vite -pikakuivattava päällyslakka

torstai 28. heinäkuuta 2016

Marmorin metsästystä

Blogiani pidempään seuranneet tietänevät rakkauteni turkooseihin kynsiin. Olen tehnyt monesti turkooseja kiviä muistuttavat lakkaukset water spotted -tekniikalla, mutta en tykkää ko. tekniikasta sillä vesi + kynsilakka ei ole mua miellyttävä yhdistelmä. Se sotku ahdistaa mua :D Huomasin instassa @pastelpolished -käyttäjän videon, jossa hän teki marmorikynnet akryylimaalin ja veden avulla. Todella yksikertaista ja sotkutonta! Tartuin tuumasta toimeen ja vaikka lopputulos ei ehkä mun kynsillä olekaan kiven tai marmorin näköinen, tykkään silti! Tätä koitan toistekin, nyt kerran tätä testanneena toinen yritys onnistunee paremmin.


Vaalean "likaisenturkoosin" lakan ostin Italian reissulta, kun päädyin Wycon -nimiseen kometiikkaliikkeseen. En ollut ennen törmännyt merkkiin, mutta se oli käytännössä kuin Kiko, mutta eri nimellä. Eli hyvin edullinen värikosmetiikkataivas. Muutama juttu siis saattoi tarttua mukaan ;)

Lakka peitti erinomaisesti jo yhdellä kerroksella, mutta lakkasin vielä toisenkin kerroksen, niin kuin aina. Tykästyin todella paljon lakkaan. Kauniin sävyn lisäksi siinä oli erinomainen koostumus, peittävyys ja sutikin oli mieleeni.


Sitten niihin koristeluihin. Eli kuviot on tehty akryylimaalilla vettä apuna käyttäen. Homma toimi niin, että ensin laitoin viistopäiseen koristelusiveltimeen mustaa akryylimaalia ja kastoin sen veteen. Tämän jälkeen töpöttelin siveltimellä epämääräisen kuvion kynnelle. Pienen odottelun jälkeen "kuivasin" ylimääräisen värin kynneltä kuivan siveltimen avulla. Kuivahtaneet reunat jää jäljelle ja tätä kun toista muutaman kerran syntyy kynnelle tuollasta hauskaa kuviota! Tämä oli super helppoa ja niin kuin sanoin, vielä oli vähän hakusessa millaisia plänttejä siihen kynnelle pitäisi tehdä, mutta seuraavalla kerralla tiedän jo hieman paremmin.

Mä tykkään näistä!


Kynsillä:
  • Wycon Azzurro Glaciale
  • musta akryylimaali
  • Seche Vite -pikakuivattava päällyslakka

Kuka muu on kokeillut tätä tekniikkaa?

torstai 21. heinäkuuta 2016

Flamingo

Heipparallaa pitkästä aikaa! Italiasta on kotiuduttu ja reissu oli mitä mahtavin. Sorrenton ympäristö on pökerryttävän kaunis, suosittelen kaikille! Ruoka oli aivan ihanaa, ihmiset ystävällisiä ja nähtävää riitti. Mun piti palata heti reissun jälkeen blogin pariin, mutta olen ollut aivan poikki ja lisäksi mua pitää kiireisenä lauantaina vietettävät mun ja mieheni siskon yhteissynttärit. Ensi viikollakin on menoa useammalle päivälle, joten saattaa olla että toistaiseksi blogin päivittäminen on normaaliakin verkkaampaa.

Kynnet sai vähän osumaa reissatessa, joten lyhensin niitä reilusti. Mulle myös saapui juuri ennen matkoille lähtöä MoYou Londonin lähetys, jonka sisältö oli hyvin kesäinen. Niin kuin tuossa taannoin mainitsinkin, MoYou London julkaisee nykyään perjantaisin boxin mikä sisältää normaalia halvemmalla esim. leimalaattoja ja -lakkoja. Tämä boxi sisälsi mm. flamingoaiheisen leimauslaatan ja teinkin nämä kynnet pelkästään tuon boxin sisältöä käyttäen.


Lakkoina käytin siis pelkästään MoYoun leimauslakkoja, ne kun sopii myös koko kynnen lakkaamiseen. Näissä kynsissä käyttämäni lakat ovat pinkki PINK!, turkoosinvihreä (teal) Electric Teal ja mintunvihreä Mint Condition. Leimauslaatat ovat Tropical 16 ja Tourist 17.


Kynsillä:
  • MoYou London PINK!
  • MoYou London Electric Teal
  • MoYou London Mint Condition
  • MoYou London Tourist 17 -leimauslatta
  • MoYou London Tropical 16 -leimauslaatta
  • Seche Vite -pikakuivattava päällyslakka

Ketkä muut ovat sortuneet MoYou Londonin viikottaisiin maniboxeihin?

torstai 7. heinäkuuta 2016

Kiekuroita

Niin kuin taannoin mainitsinkin, Sain Kineticsiltä heidän Rio Rio -kesäkokoelman ja tällä kertaa halusin yhdistää vaalean pinkkiin taittavan liilan ja luumun värisen lakan keskenään. Ensiksi mainittu on nimeltään Lost In Copacabana ja jälkimmäinen Dream High. Molemmat lakat käyttäytyivät erinomaisesti ja peittivät kahdella kerroksella. Lakat kuivuu ihanan kiiltäviksi ja liukuu kuin itsestään kynsille. Tykkään edelleen!


Lakkasin pohjalle kaksi kerrosta Lost In Copacabanaa ja tämän jälkeen teippasin kynsivinyylien avulla pienet kaistaleet ja lakkasin ne Dream High:lla. Värit sopii mielestäni yllättävän hyvin yhteen ja on muuten aika epätyypilliset mulle - en juuri perusta violetista omilla kynsilläni. Muiden kynsillä kylläkin! Nämä lakkaukset tuntuu kuitenkin tosi kotoisilta.

Koristeeksi leimasin mustalla tuollaiset kiekurat ÜberChicin 6-03 -laatasta. Siinäpä se kaikessa lyhykäisyydessään :)

Mä toivottelen teille jo tässä vaiheessa mukavaa viikonloppua (tai loppuviikkoa)! Mulla menee loppuviikko siivotessa, pyykkiä pestessä ja niitä silittäessä, sukulaisia kahvittaessa ja pakatessa. Lähdemme mieheni kanssa tulevana maanantaina Italiaan, joten ainakaan reaaliaikaisesti en pääse tänne blogiin kirjoittelemaan. Koitan kuitenkin ehtiä ajastamaan jotakin, mutta jos en ehdi niin ensi viikolla on sitten tiedossa pientä taukoa. Instan puolelta kuitenkin löytynee matkakuvia, joten muistakaa seurailla @maijumint :) Toivottavasti kuitenkin täällä kotimaassakin paistaisi ensi viikolla aurinko teille jotka ette ole muualle karanneet!


Kynsillä:
  • Kinetics Lost In Copacabana
  • Kinetics Dream High
  • MoYou London Black Knight -leimauslakka
  • Seche Vite -pikakuivattava päällyslakka
  • ÜberChic 6-03 -leimauslaatta

tiistai 5. heinäkuuta 2016

Biitsikynnet loman alkajaisiksi

Vihdoinkin mä oon lomalla! Seuraavat kuusi viikkoa autuasta oleilua ilman aikatauluja tai kroonista väsymystä. Ai että! Lomalla on tiedossa ainakin kaivattua aikaa miehen ja Hilla-koiruuden kanssa, Italian reissu ja yhteiset "kuuskymppiset" mieheni siskon eli rakkaan ystäväni kanssa. Mulla on loma jo täynnä erilaisia menoja, mutta kaikki on kivoja juttuja joten ei haittaa yhtään. Tulikin muuten Hillasta mieleen että viimeksi kirjoittelin pentukuulumisia kun Hilla oli ihan vauva. Nyt tuo karvapallero on jo yhdeksän kuukauden ikäinen, joten voisin taas muutaman kuvan tännekin pistää :) Täytyypä yrittää muistaa ottaa nyt loman aikana kuvia!

Mutta nyt kynsiin. Kun piCture pOlishin Salt Water saapui mulle ilmestyttyään, päätin heti että loman alkajaisiksi teen sillä ranta-aiheiset kynnet. No nyt kun se loma vihdoin koitti niin pitihän tämä toteuttaa.


Kuvat on aivan kamalat, mutta kynnet oli ihanat :) Luonnollinen valinta Salt Waterin kaveriksi oli tietysti piCture pOlishin Cherish, mikä sai toimittaa rantahiekan virkaa. Lakkasin ensin yhden kerroksen Cherishiä kaikkiin kynsiin ja sen jälkeen tein päälle liukuvärin. Muutama kerros piti lakkoja meikkisienellä töpöttää että väristä tuli peittävä. Mutta on ne kyllä nätit yhdessä!


Lisäsin Cherishin päälle hieman Zoyan Bar -tekstuurilakkaa tuomaan hiekan kimallusta. Salt Waterin päälle maalasin valkoisella akryylimaalilla tuollaista "vesikuviota". Vetelin vain viivoja ohuella sudilla sinne tänne, mutta ihan ok tulos kuitenkin. Lopuksi lisäsin koristeeksi pieniä simpukoita ja helmiä. Nämä jos jotkut on lomakynnet!


Kynsillä:
  • piCture pOlish Salt Water
  • piCture pOlish Cherish
  • Zoya Bar
  • Kinetics SolarGel Top Coat -päällyslakka
  • valkoinen akryylimaali
  • simpukkakoristeet
  • helmet

Millaisia lomasuunnitelmia teillä on?