Blogiani pidempään seuranneet tietänevät rakkauteni turkooseihin kynsiin. Olen tehnyt monesti turkooseja kiviä muistuttavat lakkaukset water spotted -tekniikalla, mutta en tykkää ko. tekniikasta sillä vesi + kynsilakka ei ole mua miellyttävä yhdistelmä. Se sotku ahdistaa mua :D Huomasin instassa
@pastelpolished -käyttäjän videon, jossa hän teki marmorikynnet akryylimaalin ja veden avulla. Todella yksikertaista ja sotkutonta! Tartuin tuumasta toimeen ja vaikka lopputulos ei ehkä mun kynsillä olekaan kiven tai marmorin näköinen, tykkään silti! Tätä koitan toistekin, nyt kerran tätä testanneena toinen yritys onnistunee paremmin.
Vaalean "likaisenturkoosin" lakan ostin Italian reissulta, kun päädyin Wycon -nimiseen kometiikkaliikkeseen. En ollut ennen törmännyt merkkiin, mutta se oli käytännössä kuin Kiko, mutta eri nimellä. Eli hyvin edullinen värikosmetiikkataivas. Muutama juttu siis saattoi tarttua mukaan ;)
Lakka peitti erinomaisesti jo yhdellä kerroksella, mutta lakkasin vielä toisenkin kerroksen, niin kuin aina. Tykästyin todella paljon lakkaan. Kauniin sävyn lisäksi siinä oli erinomainen koostumus, peittävyys ja sutikin oli mieleeni.
Sitten niihin koristeluihin. Eli kuviot on tehty akryylimaalilla vettä apuna käyttäen. Homma toimi niin, että ensin laitoin viistopäiseen koristelusiveltimeen mustaa akryylimaalia ja kastoin sen veteen. Tämän jälkeen töpöttelin siveltimellä epämääräisen kuvion kynnelle. Pienen odottelun jälkeen "kuivasin" ylimääräisen värin kynneltä kuivan siveltimen avulla. Kuivahtaneet reunat jää jäljelle ja tätä kun toista muutaman kerran syntyy kynnelle tuollasta hauskaa kuviota! Tämä oli super helppoa ja niin kuin sanoin, vielä oli vähän hakusessa millaisia plänttejä siihen kynnelle pitäisi tehdä, mutta seuraavalla kerralla tiedän jo hieman paremmin.
Mä tykkään näistä!
Kynsillä:
- Wycon Azzurro Glaciale
- musta akryylimaali
- Seche Vite -pikakuivattava päällyslakka
Kuka muu on kokeillut tätä tekniikkaa?